Vi behöver en remiss för att kunna bedöma om vår verksamhet är lämplig för att utföra den vård som önskas. En remiss är en förfrågan om medicinsk utredning, bedömning eller undersökning. Den innehåller en kort beskrivning av ditt hälsotillstånd och resultatet av tidigare utförda utredningar. Remissen skrivs exempelvis av din husläkare som sedan följer upp resultatet av utredningen och/eller undersökningen. När vi mottagit din remiss har du rätt till den vårdgaranti som gäller i Stockholms läns landsting. Du kan läsa mer om vårdgaranti här Länk till annan webbplats..
På grund av hög belastning kan vi för närvarande inte ta emot egenremisser i någon form.
Vi har avtal med ett flertal försäkringsbolag. Har du en privat sjukvårdsförsäkring? Kontakta ditt försäkringsbolag för mer information.
Om du inte är folkbokförd i Stockholms län kan du behöva en betalningsförbindelse (specialistvårdsremiss) från ditt hemlandsting för att få komma till oss för undersökning eller behandling. Då reglerna kan se lite olika ut för respektive landsting ber vi dig kontakta ditt hemlandsting för att få mer information om vad som gäller för just dig.
För ambassader och ambassadanställda samt utlandssvenskar gäller särskilda överenskommelser. För mer information, kontakta mottagningen.
Du kan när som helst under dygnet ringa in och boka telefontid med en sjuksköterska eller lämna ett meddelande på vår telefonsvarare.