Kvalitet genom specialisering
Välkomna till GHP Stockholm Gastro Center. Vi bedriver endast planerad sjukvård. För att minimera smittspridning ber vi att anhöriga inte följer med in på mottagningen. I de fall du har infektionssymtom såsom feber ber vi dig att boka om ditt besök eftersom vi inte vill sprida smitta på kliniken och inte heller kommer kunna behandla dig. För dig som ska genomgå gastroskopi eller koloskopi i narkos kontrollerar vi tempen på. Om den ligger över 37,5 grader får du tyvärr inte sövas och du får i så fall en ny tid
OBS!
I dessa tider vill vi nå ut med föjande information.
Medföljande anhöriga kan inte följa med in på mottagningen förutom i undantagsfall.
De ombeds vänta i hisshallen eller i huvudentrén där det finns fler sittplatser.
För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service samt garantera patientsäkerheten ber vi dig ta med följande när du kommer till oss:
Vi har vårdavtal med Stockholms läns landsting vilket innebär att landstingets patientavgifter gäller. Mer information kring detta hittar du på 1177.se Länk till annan webbplats.. Frikort gäller.
Om du behöver tolk vid ditt besök vänligen kontakta oss i god tid.
Om du behöver boka om eller avboka din tid vänligen kontakta oss i god tid. Du gör det lättast och säkrast genom att logga in på 1177.se Länk till annan webbplats.. Observera att du inte kan se din bokade tid eller välja en ny tid själv utan endast meddela oss om att du önskar av- eller omboka. Du kan självklart skriva önskemål om tid, vi försöker att tillgodose detta i största möjliga mån. Det går även bra att om- och avboka per telefon, se Kontakt
Länk till annan webbplats..
En sjukresa är en resa mellan ditt hem och en vårdgivare. Alla sjukresor grundar sig på en medicinsk bedömning och det är din vårdgivare som beslutar om du är berättigad till resa. Du kan alltså inte själv kräva att få sjukresa. Kontakta den vårdgivare som begärt undersökningen hos oss om du anser dig behöva sjukresa.